Retourneren of ruilen

Bij JUIZZ heb je de mogelijkheid om je aankoop binnen 14 dagen gratis te ruilen of te retourneren. Hiervoor geldt dat de bestelde producten in ongebruikte en originele staat zijn. Vanzelfsprekend mag je een kleine proefrit op een fiets maken, maar deze mag maximaal 2 kilometer lang zijn. In alle andere gevallen, rekenen we afschrijvingskosten. Als je je fiets wilt retourneren, kan je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Wij maken dan een afspraak om de fiets bij je op te halen.

Voor het aanmelden van te retourneren accessoires, kan je gebruik maken van het retourformulier. Zodra we je retour hebben ontvangen, maken we het bedrag binnen twee weken aan je over. Producten met zichtbare gebruikssporen, ontbrekende onderdelen of een missende/beschadigde originele verpakking kunnen wij niet als retour accepteren.

Wat zijn de voorwaarden om te retourneren?

  • Retourneren van een fiets kan tot 14 dagen na de factuurdatum van je aankoop. Er mag hoogstens 2 kilometer op proef gereden zijn.
  • Retourneren van een onderdeel of accessoire kan tot 14 dagen na de factuurdatum van je aankoop.
  • Het product is compleet, ongebruikt en zit in de originele verpakking.
  • Heb je een samengestelde aanbieding of een bundel product gekocht? Dan kan je alleen de complete bundel aan ons retourneren.

Uitzonderingen die we niet retour nemen zijn:

  • Artikelen of producten met montage- of gebruikssporen.
  • Artikelen of producten met missende of beschadigde originele verpakking.
  • Producten met software waarvan de verzegeling is verbroken.
  • GPS apparatuur dat geregistreerd of gebruikt is.
  • Producten die op naam zijn gesteld in het register van het RDW (bijvoorbeeld speed pedelecs).

Zijn er kosten aan verbonden?

Als je een product retour stuurt, dan zijn de retourkosten gratis. Vanzelfsprekend kan je je product ook terugbrengen bij een van de JUIZZ-filialen. Voor producten die niet in ongebruikte en originele staat zijn, worden afschrijvingskosten in rekening gebracht. Ruil je het product? Dan betaal je alleen de bezorgkosten voor het nieuwe product.

Hoe retourneer ik een fiets?

In het geval dat je een fiets wilt retourneren, dan komen wij deze bij je ophalen aan huis. Neem contact op met onze klantenservice voor het maken van een afspraak.